در مسیر توسعه زیست‌بوم بانکداری دیجیتالی

علی نوری مدیرعامل به تشریح دستاوردها و چالش‌های سال 1402 و برنامه‌های پیش‌روی این مجموعه به عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک شهر در سال جدید پرداخت.

به گزارش روابط‌عمومی ارتباطات هوشمند شهر، مدیرعامل این شرکت با تشریح فرایند ایجاد و تشکیل ساختار جدید این شرکت به‌عنوان هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر در ابتدای تابستان سال گذشته گفت: پیش ‌از این مجموعه شرکت‌های فناوری اطلاعات در بانک شهر ساختار متفاوتی داشتند ولی از ابتدای تیرماه سال 1402 با مصوبه هیئت‌مدیره بانک شهر، ساختار جدید هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر در قامت یک شرکت مستقل با عنوان "شرکت ارتباطات هوشمند شهر" به‌عنوان هلدینگ فناوری اطلاعات بانک ایجاد شد و سه شرکت «توسعه و نوآوری شهر»، «راهبرد هوشمند شهر» و «فناوران ایمن شبکه (فاش)» به‌عنوان بازوهای فنی بانک شهر به‌عنوان شرکت‌های تابعه این هلدینگ قرار گرفتند. نوری مأموریت اصلی شرکت ارتباطات هوشمند شهر را «ایجاد ساختار هلدینگ و سازمان‌دهی شرکت‌های تابعه با رویکرد حاکمیت شرکتی» اعلام کرد و گفت: با وجود گذشت زمان بسیار کوتاهی از تأسیس هلدینگ، با شرایط و استراتژی‌های دقیق و مناسبی که توسط هیئت‌مدیره هلدینگ انتخاب شده و همچنین با تعیین نقش و مأموریت‌های شرکت‌های تابعه، موفق شدیم ساختاری مؤثر و کارآمد را پیاده‌سازی کنیم و به‌عنوان بازوی اجرایی مجموعه معاونت فناوری اطلاعات بانک شهر، توسعه زیرساخت فناوری اطلاعات و بهبود تجربه مشتریان این بانک را تحقق بخشیم.

توسعه زیست‌بوم بانکداری دیجیتالی در هلدینگ ارتباطات هوشمند شهر

وی سال 1402 را سالی پرچالش در اکوسیستم بانکداری و پرداخت الکترونیکی ایران دانست و افزود: تعامل خوب بین مجموعه هلدینگ فناوری اطلاعات و شرکت‌های تابعه و معاونت فناوری اطلاعات بانک شهر باعث شد بتوانیم فرآیندهای توسعه‌ای را موثرتر از گذشته دنبال کنیم. از جمله نتایج این تعامل می توان به انجام اقدامات مهمی مانند استقرار سامانه‌های توسعه پرداخت‌های خرد شهری، توسعه فرآیندها و زیرساخت‌های تأمین مالی زنجیره‌ای و ایجاد بسترهای بانکداری دیجیتالی اشاره کرد. نوری با تأکید بر اینکه در مجموعه هلدینگ ارتباطات هوشمند شهر در سال 1402 باتوجه ‌به مأموریت و راهبرد هیئت‌مدیره و مدیرعامل بانک شهر مبتنی بر توسعه پرداخت‌های خرد شهری، اقدامات مهمی در سطح مجموعه شهرداری‌ها و پلتفرم‌های پرداخت خرد انجام شده است، گفت: به‌عنوان نمونه می‌توانم به موارد متعددی اشاره کنم مانند اقداماتی که در راستای تسهیل و توسعه پرداخت خرد در متروی تهران در نیمه دوم سال 1402 محقق شد یا مناقصه کیف پول ارائه خدمات کارت بلیط شهروندی شهر مشهد که در اسفند سال 1402 مجموعه راهبرد هوشمند شهر برنده آن شد. همچنین اقدامات دیگری در حوزه پرداخت خرد شهری با مجموعه شهرداری تهران و البته پلتفرم شهرزاد و اپلیکیشن اسمارتیز برای توسعه پرداخت هوشمند خدمات شهری نیز شکل گرفته است که در سال 1403 بیشتر از آن خواهیم شنید. مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر همچنین از توسعه پلتفرم بانکداری دیجیتالی و توسعه همراه‌شهر پلاس به‌عنوان زیست‌بوم بانکداری دیجیتالی بانک شهر خبر داد و افزود: دو نسخه از همراه شهر پلاس در سال 1402 رونمایی شده است که خدمات و سرویس‌های جدیدی را به مشتریان بانک شهر ارائه می‌دهد. نوری در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تأمین مالی زنجیره‌ای پرداخت و گفت: در حوزه‌های تأمین مالی با موافقت هیئت‌مدیره بانک شهر، موضوع تأمین مالی زنجیره‌ای در دستور کار هلدینگ ارتباطات هوشمند شهر و شرکت‌های زیر مجموعه قرار گرفت و خروجی این اقدامات تا کنون منجر به اقدامات خوبی در حوزه «برات کارت» و تأمین مالی زنجیره‌ای یا SCF در شرکت فناوران ایمن شبکه به‌عنوان شرکت تابعه بوده است و در سال 1403 اخبار بیشتری درباره آن منتشر خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *